6 PRINCIPII PENTRU O VIATA CU IMPACT VESNIC

10930096_556201057815716_761511320932873784_n (1)SCRIU ACESTE RANDURI PENTRU CA AM FOST INTREBATA DE MULTE ORI CARE SUNT CHEILE DIN VIATA MEA DE CARE DUMNEZEU S- A FOLOSIT PENTRU A AVEA IMPACT IN ACEASTA GENERATIE. LE- AM SCRIS CU DORINTA CA ACEI CARE VOR CITI SA INTELEAGA ANUMITE PRINCIPII CE LE POT SCHIMBA VIATA.
As putea enumera 6 din cele mai importante principii pentru o viata cu impact:
1 Rugaciunea.
2 Cuvantul lui Dumnezeu.
3 Intalnirea cu diferiti slujirori adevarati ai lui Dumnezeu.
4. Focalizarea pe diferite perioade de timp asupra unui obiectiv.
5. Perseverenta si viziunea.
6 Lucrul in echipa.
1 Rugaciunea. Daca nu ar fii acest timp al intalnirilor cu Dumnezeu zilnice- as fii nimic. Timpul de inchinare prin lauda si rugaciunea – pentru mine este cel mai pretios timp al zilei.
Deasemnea – viata mea a fost total marcata de acele intalniri cu Dumnezeu precum Iacov patriarhul ce a luptat cu Dumnezeu si nu l- a lasat sa plece pana nu l- a binecuvantat. Imi amintesc de multe situatii fara iesire din perspectiva omeneasca. Acele situatii nu m- au distrus ci au fost o rampa de la lansare. In acele imprejurari- imi anuntam sotul si copii ca voi intra in camera mea si voi avea o intalnire cu Dumnezeu, ii rugam sa nu ma deranjeze. Le spuneam: ” Eu acum voi intra in aceasta camera la intalnirea cu Dumnezeu dar nu stiu cate ore va dura…” Uneori dura 2 ore, alte ori 3 ore, alteori 5… alteori nu mai aveam notiunea timpului…Un lucru stiu sigur – nu paraseam camera aceea pana cand nu primeam confirmarea in duhul meu ca s- a deschis cerul si ca batalia a fost castigata in spiritual pentru cauza respectiva. In astfel de momente- fara exagerare – atat de coplesitoare era prezenta lui Dumnezeu incat simteam cum incapera aceea se cutremura si toti din familie imi spuneau ca simteau acelasi lucru in toata casa! In urma unor astfel de intalniri cu Dumnezeu -a fost cucerit teritoriul spiritual al publicarii primei mele carti cand nici o editura nu credea intr- o tanara de 24 de ani, au fost cucerite cauze pentru copii mei, pentru sotul meu, pentru vindecarea mea fizica, pentru eliberarea multor captivi spirituali, au fost castigate mari batalii pentru fiecare intalniri de invatatura ce au avut impact national in vietile atator femei si famili.

2 Cuvantul lui Dumnezeu. Am crezut din toata inima ceea ce imi spune Cuvantul lui Dumnezeu despre calea pentru a deveni un lucrator destoinic pentru orice lucrare buna si am actionat conform acestui principiu: Toată Scriptura este însuflată de Dumnezeu și de folos ca să învețe, să mustre, să îndrepte, să dea înțelepciune în neprihănire, pentruca omul lui Dumnezeu să fie desăvîrșit și cu totul destoinic pentru orice lucrare bună. (2 Timotei 3:16-17 )
Cartea aceasta a legii să nu se depărteze de gura ta; cugetă asupra ei zi și noapte, căutînd să faci tot ce este scris în ea; căci atunci vei izbîndi în toate lucrările tale, și atunci vei lucra cu înțelepciune. (Iosua 1:8)

3. Intalnirea cu diferiti slujitori adevarati ai lui Dumnezeu care m- au incurajat si au cautat sa scoata la suprafata tot ce era bun in mine, care mi- au vazut abilitatile, darurile puse de Dumnezeu in mine. Prin aceste persoane- am fost antrenata spiritual, pregatita pentru lucrarea ce Dumnezeu avea sa mi- o incredinteze ( bineinteles ca acest proces inca nu s- a sfarsit. Pana la moarte avem nevoie sa crestem spiritual!)
In ceea ce priveste perseverenta fata de Cuvantul lui Dumnezeu- un mare impact a avut in viata mea timpul de studii biblice inductive impreuna cu un grup de frati si surori din Republica Moldova. Acestor oameni le datorez ceea ce Dumnezeu m- a ajutat sa ajung azi – o lidera de femei in Romania, o scriitoare, conferentiara si consiliera – curajosa. Unul dintre acesti lideri, pe nume Nicolae, care lucra in echipa cu sotia lui Svetlana- mi- a spus odata, pe vremea cand nu eram decat o scriitoare ascunsa si timida:” Tu ai calitati de lidera, Ligia! Dumnezeu se va folosi de tine cu mare impact! „. Atunci nu l- am crezut, insa acele cuvinte puse de Duhul lui Dumnezeu pe buzele acestui om- m-au urmarit si au schimbat total destinul meu si al altor mii de oameni.
Acestor frati din Republica Moldova – le datorez faptul ca iubirea si perseverenta lor fata de Cuvantul lui Dumnezeu – mi- au transimis- o si mie. Imi amintesc de timpul taberelor, dar si de timpul petrecut in casa lor- la Chisinau- cat erau de disciplinati in studierea Cuvantului lui Dumnezeu. Pentru nimic in lume- nu ar fii existat situatia cand sa inceapa vreo zi fara studiu si meditatia Scripturilor. Acest model de viata – mi-a marcat viata pentru totdeauna. Totodata, am fost deosebit de binefic antrenata spiritual prin modelul lor de viata in ceea ce priveste dedicarea fata de lucrarea lui Dumnezeu si cum sa folosesti strategii de lucrare pentru diferite categorii de oameni. As dori ca dragostea si perseverenta acestor frati din Moldova care studiaza Biblia inductiv – sa ajunga tot mai mult in familiile din Romania, in grupele de partasie din Biserici deoarece, daca nu se cunoaste Cuvantul lui Dumnezeu, poporul piere din lipsa de cunostinta.

4. Focalizarea. Avem energia necesara doar pentru a face voia lui Dumnezeu. Am observat ca daca te imparti in mai multe directii – nu poti realiza lucruri de valoare. Focalizarea este o cheie deosebit de importanta. Este o mare diferenta intre lumina incoerenta produsa -de exemplu de becul electric, fata de lumina generata de fascicolele coerente de lumina – laserul. Laserul este un dispozitiv care genereaza un fascicol coerent de lumina. Cu aceasta lumina focalizata numita laser – se poate taia si fierul!
Cer calauzirea lui Dumnezeu pe diferite perioade de timp si ma focalizez pe aceste activitati. Sunt perioade de timp dedicate postului si rugaciunii, perioade dedicate exclusiv relatiilor de familie, perioade cand organizez conferinte, perioade de calatorii cand vorbesc la conferinte si perioade care le pun deoparte pentru a scrie carti. Sunt perioade in timpul zilei cand imi permit sa raspund la telefon, altele cand nu imi permit aceasta pentru ca prioritatile lui Dumnezeu ar trebui sa fie cele care sa ne determine cum sa ne petrecem timpul, adica viata…

5. Perseverenta. Lucrurile de valoare nu se realizeaza usor. Este nevoie de timp, disciplina, sacrificiu, lepadare de sine si perseverenta. Biblia ne invata sa fim ca niste ostasi ai lui Dumnezeu daca ne- am inrolat in oastea Lui. Este cel mai important sa tii cont de ceea ce Dumnezeu iti vorbeste, de ceea ce El spune despre tine ca esti, nu sa fii rob al oamenilor. Sa tii cont de sfaturile celor intelepti din jur, dar sa nu te abati de la viziunea pe care Dumnezeu ti- a dat-o. Sa stai ferm pe pozitie! Dar ca sa stai ferm pe pozitie trebuie sa stii clar de ce esti acolo! Este nevoie sa intelegem viziunea lui Dumnezeu pentru viata noastra si atunci nu ne mai clinteste nimic! Suntem gata sa platim pretul oricare ar fii el!

7. Lucrul in echipa. Am fost o echipa cu sotul meu, mereu impreuna, nedespartiti in lucrare, in calatorii. Am crezut in binecuvantarea pe care o primesc in urma rugaciunilor lui ca autoritate spirituala peste mine. Fara echipa care sa- ti impartseasca viziunea nu poti ajunge prea departe. De fapt nici nu putem vorbi de o lucrare autentica a lui Dumnezeu ca indivizi separati. Lucrarea lui Dumnezeu este corporativa – in cadrul Trupului lui Hristos unde fiecare madular este la locul lui si slujeste conform chemarii si darului spiritual. In acest contezt pot aminti de lucrarea de ucenicizare. „Tu dar, copilul meu, întărește-te în harul care este în Hristos Isus. Și ce-ai auzit dela mine, în fața multor marturi, încredințează la oameni de încredere, cari să fie în stare să învețe și pe alții. (2 Timotei 2:1-2)
” Tu… de la mine ” – Este vorba de importanta relatiilor personale, a increderii reciproce formate de- a lungul anilor.

Dumnezeu sa ne ajute sa traim ca oameni adevarati, rascumparand timpul caci venirea Domnului este aproape!

Ligia Seman, ianuarie, 2015

2 gânduri despre „6 PRINCIPII PENTRU O VIATA CU IMPACT VESNIC

Lasă un răspuns

