In orice vreme, indiferent de varsta…

In orice vreme, indiferent de varsta avem nevoia sa ne simtim iubiti. Personalitatea noastra locuieste in trupul nostru. Atingand trupul meu – ma atingi pe mine! Daca stai la distanta de trupul meu, ma tii la distanta pe mine. Cum ne raportam la acest mod de a ne arata dragostea fata de partenerii de viata…fata de copii nostri?…
Numeroase cercetari in domeniul dezvoltarii copiilor au dus la concluzia ca acei copii care au fost tinuti in brate, sarutati, mangaiati de mainile parintilor sau ingrijitorilor se dezvolta cu o viata sentimentala mult mai sanatoasa decat cei care nu au avut parte de contactul fizic.
Exista o boala numita ” marasmus” care apare la acei bebelusi care nu sunt tinuti in brate si mangaiati. Aceasta boala a 11169792_599010636868091_6912559616343997888_nlipsei de iubire poate fi mortala pentru acesti bebelusi. Copii care cresc in familii unde nu li se arata o dragoste manifestata – se dezvolta cu sentimente foarte puternice de respingere fiind incapabili de a primi si darui dragostea!
Dar ce se intampla cand devenim adulti si partenerii renunta sau parctica foarte rar sau din rutina, mecanic – limbajul iubirii numit atingerea fizica? Sentimentul respingerii este mult mai acut in timpul maturitatii! Toti avem nevoie sa daruim dragostea si sa fim iubiti de partenerii pe care i- am ales pentru ca am fost indragostiti de ei. O relatie are mereu nevoie de improspatare si trebuie sa depunem efort pentru a mentine vie relatia de iubire. Avem nevoie de creativitate… alte ori trebuie sa renuntam la eu- l nostru… insa rasplatirile sunt enorme! Barbatii si femeile care au rezervorul emotional plin in urma relatiei de iubire in casnicie – sunt o sursa enorma de Iubire si Daruire pentru cei din jur… pentru aceasta lume plina de durere si tragedii…
In vremea crizelor, avem nevoie, mai mult ca de orice a ne simti iubiti. Nu intotdeauna putem schimba lucrurile, dar putem supravietui cand ne simtim iubiti!
Toate familiile vor experiment crize: moartea parintilor nostri e inevitabila pe masura ce timpul trece si ei imbatranesc… accidentele rutiere produc invaliditati…bolile incurabile nu fac deosebire…
Aveam 28 de ani cand medicul m- a anuntat ca singura sansa ideala pentru a duce o viata normala – este transplantul de inima, dar pentru ca pe vreme aceea – in Romania – medicina nu era atat de avansata – mi s- a sugerat o operatie pe cord pentru supravietuire…Acolo – in cabinetul medicului, la auzirea acestei vesti – am simtit ca toata lumea mea se prabuseste! Cateva momente nu L – am mai vazut pe Dumnezeu niciunde! Pana cand niste brate m- au cuprins… Erau bratele sotului meu! Prin atingerea acelor brate infasurate mereu, in fiecare dimineata in jurul meu cu FUNII DE DRAGOSTE DIVINE – eu am primit credinta, putere sa lupt impotriva mortii… si nu doar atat – sa primeac viata… vindecarea… sa devin femeia puternica de azi…sa scriu carti crestine pentru poporul meu… sa ma investesc plina de iubire pentru a fi parte a solutiei a lui Dumnezeu pentru diferite categorii sociale… Iubirea ne poarta dincolo de limitele umane! Prin gesturi mici aratate zilnic celor dragi – putem influenta destine vesnice!
Ligia Seman

Lasă un răspuns

